Hvem styrer medierne i USA?

Efter hændelserne den 11. september 2001 er der nok mere end før stillet spørgsmål ved hvem, der styrer medierne i USA og dermed dikterer nyhedsformidlingen i resten af verden.

 

Se videoen t.h.

 

KILDE: http://www.youtube.com/watch?v=SxTr-vMHLFk

 

Året er 1917. Og repræsentant Oscar Callaway føjer et forstyrrende notat til den amerikanske kongres’s historie. Notatet afslører, hvorfor J. P. Morgan hyrede 12 højtstående nyhedsformidlere. De 12 blev bedt om ”at kortlægge de mest indflydelsesrige aviser i Amerika.”

 

De skulle finde ud af, hvor mange nyhedsorganisationer, der skulle til, ”for at kontrollere den generelle politik inden for USA’s daglige nyhedsformidling.”

 

De 12 fandt ud af, at det kun var nødvendigt at ”opkøbe kontrollen af 25 af de største aviser.”

 

”En aftale var nået; avisernes politikker blev købt og en redaktør blev ansat ved hver avis for at forsikre, at al publiceret information faldt i tråd med den nye politik”

 

Denne politik ville blive defineret af en frontgruppe formet af J. P. Morgan og hans kollegaer.

 

Faktisk var Morgan’s personlige advokat den stiftende præsident af organisationen The Council on Foreign Relations (CFR), der er et råd for udenlandske relationer.

 

I dag hævder CFR, at deres mål er at ”øge Amerika’s forståelse af verden.”

 

Men det aktive mål for denne højt eksklusive klub er afsløret af de sjældne indrømmelser af insiderne selv.

 

I de tidlige 1960’ere indsamlede en professor fra Georgetown universitetet materiale til en bog om de magtfulde mænd, som stiftede CFR.

 

I to år fik professor Carroll Quigley tilladelse til at undersøge de fortrolige papirer og hemmelige arkiver i dette netværk.

 

Quigley afslørede, at disse mænd tilstræbte ”at skabe et verdenssystem af finansiel kontrol – på private hænder – i stand til at dominere det politiske system i ethvert land og økonomien i verden som et hele.”

 

Kort sagt: CFR søger total og ubemærket kontrol – over hele verden.

 

Og CFR er den mest synlige organisation til at udføre denne agenda.

 

CFR-medlemmerne inkluderer USA’s mest velhavende magnater såvel som den højest placerede elite i regering, akademiske institutioner, skattefrie stiftelser og de etablerede medier.

 

”Ruling Class Journalists”, som er skrevet af Richard Harwood, beskriver CRF-medlemskabet som den ”regerende administration i De Forenede Stater”. Washington Post artiklen lød på, at nyhedsreportere, som er CFR-medlemmer ikke hverken analyserer eller fortolker udenlandske politikker for USA. De hjælper med at skabe dem.

 

Hvem er disse politik-skabere?

 

Mange af deres ansigter er bekendte. Som f.eks. NBC’s Tom Brokaw, CBS’s Dan Rather, ABC’s Barbara Walters, Jim Lehrer fra PBS, William Buckley fra National Review, mediemongul Rupert Murdoch, som er ejer af det største og mest gigantiske nyhedsselskab.

 

Disse medie-sværvægtere og mange andre som dem er medlemmer af CFR.

- I dag hævder CFR, at deres mål er at ”øge Amerika’s forståelse af verden. Men det aktive mål for denne højt eksklusive klub er afsløret af de sjældne indrømmelser af insiderne selv..

 

- videoen øverst t.h.

 

Magtfulde organisationer er også inviterede til at blive CFR-medlemmer.

 

Ved udgangen af det 20. århundrede havde CFR en enorm mediekontrol.

 

I 1995 dannede Michael Eisner fra Disney og ABC’s Thomas Murphy deres eget medieimperium. Kort tid derefter blev Disney-ABC medieimperiet et kooperativt medlem af CFR.

 

I år 2000 slog verdens største internetudbyder, America Online, sig sammen med Time Warner, verdens største nyhedsorganisationer. De administrerende direktører (C.E.O.) er CNN’s Tom Johnson og Time Warner’s Gerald Levine. Begge er CFR-medlemmer. Endnu engang er endnu en medie-gigant skabt i skyggen af CFR-indflydelse.

 

I dag definerer en elitær håndfuld af personer de dagsordener, der støttes af imperiet af den etablere presse.


--

 

 

SE HELE VIDEOEN OM 'COUNCIL ON FOREIGN RELATIONS' ØVERST TIL HØJRE.

--

 

 

 

KILDE: http://www.youtube.com/watch?v=SxTr-vMHLFk

 

--

 


911avisen@911avisen.dk